Blog

Facturen sturen doe je zo!!

Herken je dit: Facturen maken in excel of word, bij houden in een map en dan met je bankafschrift ernaast controleren of deze al betaald zijn?

Ja zo ben ik dus ook begonnen en uit frustratie heb ik dat met de jaren steeds verbeterd. Ben van het ene naar het andere administratiepakket verhuisd net zo lang tot ik het naar mijn zin had.

Wil jij het nou ook allemaal netjes voor elkaar hebben?

ik help je graag!

Crm systeem... Wat is dat?

Vroeger zag je nog wel eens een vertegenwoordiger op de achterbank van zijn auto in zijn koffer kijken om op te zoeken wat hij de vorige keer met zijn klant had besproken.

Nu is dat allemaal veel makkelijker.

CRM = Contact Relations Management system of te wel KIS = Klanten Informatie Systeem

Ben je nou een klein of groot bedrijf, je kunt hier niet vroeg genoeg mee beginnen. Jouw netwerk is ontzettend belangrijk tegenwoordig. Zo heb je bijvoorbeeld HubSpot, dit is een gratis CRM systeem dat makkelijk te bedienen is vanaf elk apparaat. Wat kun je er allemaal mee?

Met een CRM Systeem kun je het volgende:

  • KLantenbestand opbouwen
  • Verkoop bij houden, wat gebeurt er met jouw offertes , welke staan nog open, welke heb je gewonnen, welke moet je nog opvolgen, welke heb je verloren en waarom?
  • Alles netjes geordend en makkelijk vindbaar.
  • Rapporten om je verkoopresultaten mee te verbeteren.

Druk hier om naar de Website van HubSpot te gaan, om deze gratis te installeren.


Kom je er niet uit,

ik help je graag!

Wat kun je met een google bedrijfspagina

Google Mijn Bedrijf is de "Gouden Gids" van Google. Wie de Gouden Gids niet kent, dat was een dikke bedrijvengids gedrukt op geel papier, waar je geld voor moest betalen om met de naam van jouw bedrijf vermeld te worden. Nu zoeken mensen vaak op Google bijvoorbeeld naar verhuizer ijmuiden. Zoals je ziet staat rechts meteen de vermelding van de Kleine Verhuizer met 30+ reviews die actief uitgevraagd worden. Met een link zoals deze

Het is dus belangrijk om deze vermelding te claimen, goed in te vullen, bij te houden zodat je makkelijk gevonden wordt en mensen zien of je open of gesloten bent.

Vervolgens kunnen klanten met 1 klik

  • Naar je Website
  • Je bellen
  • Een routebeschrijving vragen
  • Een review achter laten
  • Een vraag stellen / reserveren
  • Je menu kaart bekijken (als je deze hebt)

Denk je nou van, dat is handig en kom je er niet uit?

ik help je graag!

Digitaal samenwerken is niet zo moeilijk.

Je kent het wel: documenten naar elkaar mailen over en weer, bestanden zoeken, offerte/factuur kopiëren om er vervolgens weer een ander bestand van te maken voor een nieuwe klant, wie doet wat, geschreven papiertjes met verschillende handschriften, wie gaat waar heen en wat neemt hij mee, kan mijn mail niet checken thuis enz.....

Met G-Suite van google zijn dat soort problemen simpel en snel op te lossen.

  • Samenwerken in het zelfde document
  • Digitale planning
  • Geen slechte handschriften meer
  • Mail checken op elk apparaat waar ook ter wereld
  • Makkelijk bestanden delen en zoeken
  • Sjablonen
  • En nog veel meer...

Wil je meer weten?

ik help je graag!