Herken je dit: Facturen maken in excel of word, bij houden in een map en dan met je bankafschrift ernaast controleren of deze al betaald zijn?
Ja zo ben ik dus ook begonnen en uit frustratie heb ik dat met de jaren steeds verbeterd. Ben van het ene naar het andere administratiepakket verhuisd net zo lang tot ik het naar mijn zin had.
Wil jij het nou ook allemaal netjes voor elkaar hebben?
Vroeger zag je nog wel eens een vertegenwoordiger op de achterbank van zijn auto in zijn koffer kijken om op te zoeken wat hij de vorige keer met zijn klant had besproken.
Nu is dat allemaal veel makkelijker.
CRM = Contact Relations Management system of te wel KIS = Klanten Informatie Systeem
Ben je nou een klein of groot bedrijf, je kunt hier niet vroeg genoeg mee beginnen. Jouw netwerk is ontzettend belangrijk tegenwoordig. Zo heb je bijvoorbeeld HubSpot, dit is een gratis CRM systeem dat makkelijk te bedienen is vanaf elk apparaat. Wat kun je er allemaal mee?
Met een CRM Systeem kun je het volgende:
Druk hier om naar de Website van HubSpot te gaan, om deze gratis te installeren.
Kom je er niet uit,
Google Mijn Bedrijf is de "Gouden Gids" van Google. Wie de Gouden Gids niet kent, dat was een dikke bedrijvengids gedrukt op geel papier, waar je geld voor moest betalen om met de naam van jouw bedrijf vermeld te worden. Nu zoeken mensen vaak op Google bijvoorbeeld naar verhuizer ijmuiden. Zoals je ziet staat rechts meteen de vermelding van de Kleine Verhuizer met 30+ reviews die actief uitgevraagd worden. Met een link zoals deze
Het is dus belangrijk om deze vermelding te claimen, goed in te vullen, bij te houden zodat je makkelijk gevonden wordt en mensen zien of je open of gesloten bent.
Vervolgens kunnen klanten met 1 klik
Denk je nou van, dat is handig en kom je er niet uit?
Je kent het wel: documenten naar elkaar mailen over en weer, bestanden zoeken, offerte/factuur kopiëren om er vervolgens weer een ander bestand van te maken voor een nieuwe klant, wie doet wat, geschreven papiertjes met verschillende handschriften, wie gaat waar heen en wat neemt hij mee, kan mijn mail niet checken thuis enz.....
Met G-Suite van google zijn dat soort problemen simpel en snel op te lossen.
Wil je meer weten?